Blue Flower

In dit programma komen mensen die een zakelijk idee hebben. Er is een panel van mensen die bewezen hebben dat zij goed zakelijk inzicht hebben. De mensen mogen het plan voorleggen en een team van mensen zal kijken of het uitvoerbaar is en het dan ook werkelijk in de praktijk brengen.

Voorbeeld

kind speelt met letters en cijfersEen kind heeft een idee voor koejes in de vorm van letters en cijfers. Dan komt het team er achter dat dit al bestaat. Het was een oud idee dat al in onbruik is geraakt. Er worden beelden getoond van de vorige keer dat het project werd uitgevoerd. Er wordt gekeken of het idee nog beschermd is onder een patent. Er wordt een fabrikant gezocht die een proef wil nemen. Het kind mag met alle stadia van het project mee op stap en zelf zienwaarom het eerder is mislukt.

Ander Voorbeeld

incontinente bejaardeIemand heeft een luier bedacht voor ouderen, in die luier zit een sensor die een signaal afgeeft als de ouderen langer dan een uur in hun eigen stront zitten. Er wordt met het team een proefproject opgezet en het resutaat is dat het probleem niet in de luier ligt, maar in het beschikbaar zijn van personeel in verpleegtehuizen.

Geleerde Lessen 

Doormiddel van dit programma kunnen kijkers plannen maken en er op die manier achter komen wat er mis is met de maatschappij en / of het zakenleven. Omdat hier een grote educatiever factor is moet dit programma worden gezien als een kanshebber voor de publieke omroep. 

Dit tv-format is voor een habbekrats te koop bij TV-Zero. Vraag om inlichtingen voordat het naar de beurs in Cannes gaat. 

Add a comment

erfenisNa de begrafenis van de rijke Opa of Oma is er nog een kopie koffie met een plekje cake. Dan komt er voor de kinderen en kleinkinderen het teurige verdelen van de erfenis, dat gebeurt meestal tijdens de lunch. In dit nieuwe tv-programma gaan we dieper in op de verdeling van de erfenis. Wordt alles verloot of mag men bieden en wordt het geld daarna verdeeld? Dit nieuwe tv-format is hylarisch en het geeft een prachtig inzich in de menselijke geest. De hebberigheid wint het meestal van de rede. 

Bij het begeleidende team zit een econometrist die alles kan narekenen en een dominee of een priester die kan aangeven of het allemaal redelijk is verlopen. 

Dit programma kanheel erg veel voorbereidingstijd kosten, en ook de afwikkeling kan tegenvallen, de uitzendfrequentie is dus laag, elke veertien dagen, of een keer per maand.geld schenken 220x159

Real life, erfenissen, nalatenschap, vechten om de buit, hebberigheid, menselijkheid.


promotie:


 

Add a comment

Het Ultieme TV-Idee is natuurlijk een programma waar iedereen naar kijken wil en wat dus heel goed gebruikt kan worden om reclames omheen te zetten. Maar is dat wel zo? Stel nu dat er op een bepaald tijdstip op de dag alleen maar cleclames worden uitgezonden, de kans bestaat dat mensen die niets te doen hebben, juist die zender uitkiezen om alleen naar de clames te kijken, geen urendurende info-mercial maar elke 15 tot 30 seconden een nieuw onderwerp, en die reclames worden dan ook niet herhaald, steeds weer nieuwe-oude reclames filmpjes. Gewoon in een uur 120 spots van 30 seconden en geen onderbrekingen van verkeersinformatie of het weer, en geen dame of heer die aankondigingen doet. Alleen maar reclame!

Add a comment