Blue Flower

Dit tv-programma heeft grote mogelijkheden. Jonge beginnende ondernemers mogen hun plan komen uitleggen. In eerste instantie wordt het plan gepresenteerd voor een een panel dat ervaring heeft in de zakenwereld. Vervolgens wordt er een tender uitgeschreven, de tv-kijkers mogen geld investeren en de ondernemer mag beginnen. Mensen die  willen meewerken kunnen zich aanmelden. De aanloopkosten worden hierdoor beperkt. Doordat het een bekend tv-programma gaat worden kan er goedkoop worden gewerkt. Gevestigde ondernemingen willen zich van hun goede kant laten zien. Zij willen bijdragen omdat dit goede publiciteit oplevert. Na een vooraf bepaalde periode wordt er gekeken of de doelstellingen zijn gehaald en of het project zinvol is geweest.

Een voorbeeld kan zijn kleinschalige productie, via de tv worden er investeerders gezocht, leveranciers voor gereedschap doen hun offerte, er wordt gezicht naar een ruimte, err wordt onderhandeld over de huur. Medewerkers worden geslecteerd, en alles komt op tv. Doordat de kijker altijd aanwezig is ontstaat er ook een wisselwerking met adviezen. Anders dan bij eerdere reality programma's is de kijker niet alleen investeerder maar ook adviseur. Soms zijn die adviezen ongewenst, soms goedbedoeld maar onjuist. De ondernemer moet zijn eigen weg kiezen, en dat wordt getoond op tv. 

Reality Show, Real Life, Business, etc.

Add a comment