Blue Flower

Balls 'N' Brains is een doelgroep programma. Het is gericht op jonge mensen en het gaat over make-up en haarverzorgingsmiddelen voor de Metro-Seksuele man. Koppie koppie!Het gaat over sport en fitness en over kleding. Schoenen!!! Op een totaal onbeschaamde manier wordt er gefocust op het lichamelijke en het uiterlijk. Dit programma is de televisie vorm van FHM (For Him Magazine) èn Playboy Magazine. De toon is oppervlakkig en nergens wordt dieper op in gegaan dan wat een blonde presentatrice of presentator kan onthouden. Een zinnetje tekst dus. Er wordt op uitdagende wijze gecoquetteerd met heteroseksualiteit terwijl iedereen ziet dat het niet waar is. Net als bij voornoemde tijdschriften is het allemaal gemankeerd. Het is niet ècht.

 

Schaamteloze televisie die er alleen maar is om zo veel mogelijk bijna blote lichamen te tonen. Even een selfieFitnessende lijven, maar dan wel zonder zweet, maar toch na de training gezamenlijk onder de douche, want dat is een Photo-Opportunity. De ondertitel van het programma zou hebben kunnen zijn: "alles wat mannen boeit!"

Mensen die er (al) goed uitzien kunnen worden gefilmd als zij met hun workout bezig zijn. De muziek tijdens de training is rock-achtig en up-tempo. Niet veel gezongen teksten, het moet niet te filosofisch worden. De beelden worden snel gemonteerd, gelijk aan de muziek. Er wordt veel soft-focus gefilmd als er buitenopnames in de natuur zijn. Veel nieuwe zwemmode en duikende lijven, steeds met natte lijven onder de douche nà het zwemmen. Er is altijd een moment voor de zwemmode van het vòlgende seizoen! Er moet op worden gelet dat het niet verkeerd is om met veel te dure duikspullen of onderwater-camera's te leuren. Leuk zijn de weekend tripjes naar exotische duik-oorden. Hoe duurder hoe beter! In de studio is alles geënscèneerd en goed uitgelicht. Er ligt niets per ongeluk in de weg en alles is stijlvol. Alles gearrangeerd en gerangschikt. Steeds moet er voor worden gezorgd dat alleen de juiste stijl-iconen pontificaal in beeld worden gebracht. De juiste auto, de juiste kledinglijn. 

Kijk eens naar mijn zwembroekHet is niet erg als de in beeld gebrachte mensen het geestelijke niveau van een 'Kelly' hebben of niet verder komen dan wat een blonde wielrenner denkt tijdens de Tour de France. Geen geestelijke hoogvliegers, rechtenstudie is voldoende. Alleen mooie mensen worden in beeld gebracht, goed uitziende sporters mogen komen opdraven voor hun Vijf Minuten Workout en dan alleen om het lichaam te tonen en niet voor hun diepere geestelijke inzichten.

Dit programma is als concept te koop voor het volgende tv-seizoen, het kan lopen zowel in de winter als in de zomer. Het is niet seizoensgebonden omdat er toch op dure locaties wordt gefilmd. 

Een leuke gimmick zou zijn om de presentator na een aantal afleveringen in te wisselen voor een nieuwe, eentje die jonger is en zijn haar nog beter heeft zitten. Slijl-iconen zijn inwisselbaar en aan veroudering onderhevig.

Add a comment

Een nieuw soort kwis. Er zijn mensen die een bepaalde achtergrond hebben en er zijn buitenastaanders die niet behoren tot de groep, maar die buitenstaanders weten wel veel van die bepaalde groep af. Het spel kan man tegen man worden gespeeld of teams tegen teams. Laten we als voorbeeld bijenhouders nemen, imkers tegen liefhebbers van honing. De vragen worden gesteld en de persoon die het eerste op de knop drukt mag antwoorden, geeft deze niet het juiste antwoord dan mag iemand van het andere team of de tegenstander een antwoord proberen. Elk goed antwoord levert punten op, een voor een makkelijke graag, twee voor iets moeilijker. Elk fout antwoord kost een punt. De vragen hebben betrekking op het vakgebied van de eerste groep. Deze vragen zijn door experts bedacht, er zijn geen multiple choice vragen en ook geen vragen met ja en nee als antwoord. Elke vraag heeft een intelligent antwoord nodig dat goed geformuleerd moet worden. 

Add a comment

imagesDit programma is eenvoudig te maken, alles wat nodig is bestaat uit een locatie en een camera. De mensen die voor de camera worden gehaald zijn familie en vrienden van elkaar. Het ligt in de bedoeling dat mensen een grafrede uitspreken over iemand die nog niet overleden is. De bedoeling is dat de persoon over wie het gaat deze rede te horen krijgt en er op kan reageren.

Dit programma is geen rippoff van 'Bakkie Troost' van de EO omdat het hier niet gaat over de gevoelens van de nabestaanden maar over de interactie tussen nog levende mensen. Het heeft een hoog human interest gehaldte en elke aflevering staat op zichzelf. Er kunnen afleveringen herhaald worden en er is geen volgorde. De afleveringen kunnen kort zijn, bijvoorbeeld een half uur, er kunnen sfeerbeelden worden getoond en favoriete muziek. Ook is er ruimte voor een biografisch gedeelte, de levensloop, de carrière en de relaties kunnen worden belicht.19 3 graf

Een bijkomend verschijnsel behoort ook te zijn dat de persoon die in de spotlight staat over zichzelf gaat nadenken. Dat hij de complimenten aanvaart en ook de kritiek accepteerd. Het moet louterend werken, er moet een beter mens uit tevoren komen.

NLbanner

Dit tv-concept is nog voor heel Europa te koop en voor informatie kan men zich wenden tot TV-Zero.

Add a comment