Blue Flower

erfenisNa de begrafenis van de rijke Opa of Oma is er nog een kopie koffie met een plekje cake. Dan komt er voor de kinderen en kleinkinderen het teurige verdelen van de erfenis, dat gebeurt meestal tijdens de lunch. In dit nieuwe tv-programma gaan we dieper in op de verdeling van de erfenis. Wordt alles verloot of mag men bieden en wordt het geld daarna verdeeld? Dit nieuwe tv-format is hylarisch en het geeft een prachtig inzich in de menselijke geest. De hebberigheid wint het meestal van de rede. 

Bij het begeleidende team zit een econometrist die alles kan narekenen en een dominee of een priester die kan aangeven of het allemaal redelijk is verlopen. 

Dit programma kanheel erg veel voorbereidingstijd kosten, en ook de afwikkeling kan tegenvallen, de uitzendfrequentie is dus laag, elke veertien dagen, of een keer per maand.geld schenken 220x159

Real life, erfenissen, nalatenschap, vechten om de buit, hebberigheid, menselijkheid.


promotie:


 

Add a comment

Het Ultieme TV-Idee is natuurlijk een programma waar iedereen naar kijken wil en wat dus heel goed gebruikt kan worden om reclames omheen te zetten. Maar is dat wel zo? Stel nu dat er op een bepaald tijdstip op de dag alleen maar cleclames worden uitgezonden, de kans bestaat dat mensen die niets te doen hebben, juist die zender uitkiezen om alleen naar de clames te kijken, geen urendurende info-mercial maar elke 15 tot 30 seconden een nieuw onderwerp, en die reclames worden dan ook niet herhaald, steeds weer nieuwe-oude reclames filmpjes. Gewoon in een uur 120 spots van 30 seconden en geen onderbrekingen van verkeersinformatie of het weer, en geen dame of heer die aankondigingen doet. Alleen maar reclame!

Add a comment

Gezellige RadioDit is een idee voor een radioprogramma. Er is een presentator en er is een gast. De gast is een bekende Nederlander of iemand die deze week in het nieuws is geweest. De gast heeft zijn iPod meegebracht en hierop staat voor vele tientallen uren muziek. Dan wordt één woord gekozen dat in de titel of omschrijving kan voorkomen. Als voorbeeld het woord "Bloem". Vervolgens komt de lijst met tracks naar voren waarin dat woord voorkomt. In dit verzonnen voorbeeld komen er dan de tracks naar voren: "Even aan mijn moeder vragen" van Bloem en "Breng eens een bloemetje onder de mensen" van een lang vergeten charmezanger uit de jaren vijftig. 

Dan wordt een van de twee tracks gedraaid en vervolgens wordt een van de àndere woorden uit de titel gebruikt om te zoeken. In dit voorbeeld kiezen we dan "moeder", dan worden de tracks getoond waar het woord "moeder" in voor komt. Bijvoorbeeld komt dan: "Moeder hoe kan ik je danken?" De volgende stap is dan om het woord "danken" als zoekopdracht te gebruiken, als er dan geen resultaat is, dan wordt een ander woord uit de vorige titel gebruiken, bijvoorbeeld: "kan".

Er ontstaat dan een serie nummers die men vooraf nooit had kunnen verzinnen, omdat iedereen andere nummers op zijn iPod heeft. Toch zijn alle nummers uitgezocht door de gast. Tussen de gedraaide nummers kan worden gesproken over de betekenis van dat muziekstuk voor de gast. Wat zijn achterliggende gedachtes zijn of de herinneringen aan dat nummer.

Bekende Nederlanders op de Radio

Een tweede keuzemogelijkheid is om bij toeval twee letters te nemen, die letters achter elkaar zetten en dan zien of er voor ca. een uur aan muziek is. Dan worden al deze nummers achter elkaar gedraaid. Als bijvoorbeeld de letters K en L worden getrokken kan de lijst er uitzien als: "klein klein kleutertje" en alle nummers van Klaus Wunderlich. Soms is de lijst te lang, dan komt er een letter bij, soms is er te weinig muziek om een uur te vullen, dan worden er andere letter uit de hoge hoed getrokken.

Het basis principe blijft dat het de iPod van de gast is, en dat uit zijn muziek een uur lang een keuze wordt gemaakt. Steeds blijft het zo dat elk muziekstuk ooit eens is uitgekozen door die Bekende Nederlander, en het gesprek tussen de nummers gaat dan steeds weer over hoe hij deze muziek ervaren heeft en welke herinneringen hij aan deze muziek heeft. 

Derde variatie, naam de meest-gespeelde nummers. Vierde variatie neem alleen de laatst gedraaide nummers. Vijfde variatie, maar een selectie uit de nummers maar als leidraad voor de volgorde wordt de datum waarop dit nummer is uitgebracht.

 Radioshow met Bekende Nederlander en zijn iPod.

Add a comment