Blue Flower

Wat zit er in de portemonnaye van de buurman?

Dit is een tottaal nieuw tv-format. De ene buurman vindt dat de andere buurman in een veel te dure auto rijdt. Dan wordt het tijd voor de TV-Recherche die het uitzoekt. Heeft de buurman de belasting getild, heeft hij plantjes of werkt zijn vrouw bij in een parenclub? De TV-Rechercheur gaat op onderzoek en ligt de buren helemaal door, kijken op het werk, kijken bij het kadaster, zelfs de familie wordt niet ongemoeid gelaten. Er wordt ook gekeken naar de erfenissen die iemand heeft ontvangen. 

Na te hebben gekeken naar "Waar doet hij het van!" weet U alles over de financiële situatie van de buren. Dit tv-format is zeer geschikt voor nieuwsgierige kleinburgerlijke kijkers, kortom dit is de klapper van winter 2015 / 2016. 

Human Interest, Sociale Controle, Real Life TV, etc. etc.

Add a comment

Groen is grasDit is een tv-format dat lijkt op "Buren" van Frans Bromet (en Dochters) echter er is een groot verschil, namelijk hier wordt niet het conflict opgezocht maar de onderlinge competitie. Het gras zal altijd groener zijn aan de ander kant van de schutting. Net als met "Man Bijt Hond" heeft het een hoog voieur gehalte. Stiekem meekijken naar dingen die eigenlijk te privé zijn om te zien. De onhebbelijkheden van de buurman die net een tuinkabouter meer in de tuin wil hebben dan de man die naast hem woont. De opnames zijn zo gemonteerd dat er ogenschijnlijk een discussie ontstaat tussen de twee rivaliserende buren. Echter elk is gefilmd in zijn eigen huis, ze spreken tot elkaar zonder dat ze bij elkaar zijn. De ene buurman roemt zijn massieve tuinkabouters gemaakt van 100% echt Nederlands beton, de andere buurman vind zijn polyester tuinkabouters mooier. Onzinnige situaties en kleinburgerlijkheid zijn troef.

Real Life TV, Reality, Non Scripted, Human Interest

een randje gras

Add a comment

Dit is geen idee voor een totaal nieuw tv-programma maar een nieuw deel van een bestaand programma. Er zijn beginnende artiesten die nog moeten zoeken naar een maatschappij die hun nieuwe CD wil produceren. Dit kost veel geld en daardoor zijn beginnende artiesten altijd aan de heidenen overgeleverd en zitten ze in de val.

Als het publiek kan investeren in een artiest, geld kan bijdragen voor het opzetten van een publiciteitscampagne, de huur van de studio, ontwerp van de CD-hoes etc. dan kan een talentvolle artiest eigen baas blijven, dan heeft hij honderden of duizenden financiers. Als het nieuwe album goed verkoopt is de kans zeer groot dat er geld overblijft om de investeerders terug te betalen. Als de CD niet verkoopt dan heeft iedereen maar een klein bedrag verloren. Hierdoor is het mogelijk om de risico's te verkleinen.

Business, Investering, Crowdfunding, Idee voor programma-onderdeel, etc.

Add a comment