Blue Flower

Naar aanleiding van het vertrek van Reinour Oerlemans uit Nederland kwam ik op een idee voor een nieuw concept voor een succesvol tv-programma. Het zal velen erg aanspreken, en de titel zegt eigenlijk al veel over de inhoud van het programma en de gasten. Het is Absolutely Useless! Met draaiende camera worden mensen van verschillende pluimage overvallen en geconfronteerd met hersenloze prietpraat. Het is een soort 'TV-Show-Op-Reis' meats 'Man-Bijt-Hond' maar dan zonder al te opdringerige interviewers of pratend behang naast de camera. 

Reinout Oerlemans
Reinout Oerlemans

Het programma kan goedkoop gemaakt worden, er is geen groot team nodig, geen research of moeilijke zaken. Gewoon camera richten op mensen met te veel geld en laat ze maar leeglopen voor televisie. Al te domme uitspraken kunnen worden geknipt met beelden van de paarden, de honden of de gigantische tuin. Dit programma leent zich sterk voor persoonlijk aspecten bij het filme. alle tradities kunnen worden gebruikt, zowel wat stijl betreft als camera voering. De muziek kan een beeld geven van de geïnterviewde / het slachtoffer of de muziek kan poetisch de spraak overstemmen en zodoende overgaan in een sfeerbeeld waarbij er een pratend hoofd overblijft zonder stem.

De overval techniek kan niet alleen worden gebruikt bij 'selebs' maar ook bij captains of industry. Die horen ook ziichzelf graag praten.

Add a comment

Balls 'N' Brains is een doelgroep programma. Het is gericht op jonge mensen en het gaat over make-up en haarverzorgingsmiddelen voor de Metro-Seksuele man. Koppie koppie!Het gaat over sport en fitness en over kleding. Schoenen!!! Op een totaal onbeschaamde manier wordt er gefocust op het lichamelijke en het uiterlijk. Dit programma is de televisie vorm van FHM (For Him Magazine) èn Playboy Magazine. De toon is oppervlakkig en nergens wordt dieper op in gegaan dan wat een blonde presentatrice of presentator kan onthouden. Een zinnetje tekst dus. Er wordt op uitdagende wijze gecoquetteerd met heteroseksualiteit terwijl iedereen ziet dat het niet waar is. Net als bij voornoemde tijdschriften is het allemaal gemankeerd. Het is niet ècht.

 

Schaamteloze televisie die er alleen maar is om zo veel mogelijk bijna blote lichamen te tonen. Even een selfieFitnessende lijven, maar dan wel zonder zweet, maar toch na de training gezamenlijk onder de douche, want dat is een Photo-Opportunity. De ondertitel van het programma zou hebben kunnen zijn: "alles wat mannen boeit!"

Mensen die er (al) goed uitzien kunnen worden gefilmd als zij met hun workout bezig zijn. De muziek tijdens de training is rock-achtig en up-tempo. Niet veel gezongen teksten, het moet niet te filosofisch worden. De beelden worden snel gemonteerd, gelijk aan de muziek. Er wordt veel soft-focus gefilmd als er buitenopnames in de natuur zijn. Veel nieuwe zwemmode en duikende lijven, steeds met natte lijven onder de douche nà het zwemmen. Er is altijd een moment voor de zwemmode van het vòlgende seizoen! Er moet op worden gelet dat het niet verkeerd is om met veel te dure duikspullen of onderwater-camera's te leuren. Leuk zijn de weekend tripjes naar exotische duik-oorden. Hoe duurder hoe beter! In de studio is alles geënscèneerd en goed uitgelicht. Er ligt niets per ongeluk in de weg en alles is stijlvol. Alles gearrangeerd en gerangschikt. Steeds moet er voor worden gezorgd dat alleen de juiste stijl-iconen pontificaal in beeld worden gebracht. De juiste auto, de juiste kledinglijn. 

Kijk eens naar mijn zwembroekHet is niet erg als de in beeld gebrachte mensen het geestelijke niveau van een 'Kelly' hebben of niet verder komen dan wat een blonde wielrenner denkt tijdens de Tour de France. Geen geestelijke hoogvliegers, rechtenstudie is voldoende. Alleen mooie mensen worden in beeld gebracht, goed uitziende sporters mogen komen opdraven voor hun Vijf Minuten Workout en dan alleen om het lichaam te tonen en niet voor hun diepere geestelijke inzichten.

Dit programma is als concept te koop voor het volgende tv-seizoen, het kan lopen zowel in de winter als in de zomer. Het is niet seizoensgebonden omdat er toch op dure locaties wordt gefilmd. 

Een leuke gimmick zou zijn om de presentator na een aantal afleveringen in te wisselen voor een nieuwe, eentje die jonger is en zijn haar nog beter heeft zitten. Slijl-iconen zijn inwisselbaar en aan veroudering onderhevig.

Add a comment

Een nieuw soort kwis. Er zijn mensen die een bepaalde achtergrond hebben en er zijn buitenastaanders die niet behoren tot de groep, maar die buitenstaanders weten wel veel van die bepaalde groep af. Het spel kan man tegen man worden gespeeld of teams tegen teams. Laten we als voorbeeld bijenhouders nemen, imkers tegen liefhebbers van honing. De vragen worden gesteld en de persoon die het eerste op de knop drukt mag antwoorden, geeft deze niet het juiste antwoord dan mag iemand van het andere team of de tegenstander een antwoord proberen. Elk goed antwoord levert punten op, een voor een makkelijke graag, twee voor iets moeilijker. Elk fout antwoord kost een punt. De vragen hebben betrekking op het vakgebied van de eerste groep. Deze vragen zijn door experts bedacht, er zijn geen multiple choice vragen en ook geen vragen met ja en nee als antwoord. Elke vraag heeft een intelligent antwoord nodig dat goed geformuleerd moet worden. 

Add a comment